Kiitos kuluneesta vuodesta ja onnea alkavalle vuodelle 2022

Talvimaisema

Päättyvä vuosi 2021 oli jo toinen peräkkäinen koronapandemian vuosi. Pandemian vuoksi vuoden aikana oli useita erilaisia rajoituksia, jotka vaikeuttivat poliittista toimintaa. Tapaamisrajoitusten vuoksi yhteisiä kokouksia ei voitu pitää, kuntavaalien vaalikampanjointikin oli suunniteltava uudella tavalla ja vaaleja siirrettiin maaliskuulta kesäkuulle. Tällaista ei rauhan aikana aikaisemmin ole tapahtunut.

Mutta kaikesta selvittiin: kokouksia ja tapaamisia siirrettiin nettiin, vaalikampanjassa otettiin käyttöön puhelinkampanjointi, tilaisuuksia nauhoitettiin ja niitä pystyi seuraamaan oman aikataulunsa mukaisesti. Otimme digiloikan!

Kuntavaaleissa SDP käänsi suunnan: vuoden 2017 kuntavaalien suurimmasta häviäjästä Helsingissä vaalivoittajaksi! Yksi valtuustopaikka lisää ja sen myötä myös useita muita luottamustoimia lisää. Tosin kokoomus on edelleen suurin kuntapuolue Helsingissä ja Perussuomalaisten kannatus lisääntyi reilusti. Eli työtä jää vielä tehtäväksi jatkossakin.

Koillis-Helsingissä SDP:n kannatus on hyvällä mallilla: SDP:n kannatus oli korkeampi kuin koko Helsingissä keskimäärin 26/28 äänestysalueella täällä koillisessa!

Kiitos kuluneesta vuodesta kaikille Stadinkoillisille!

Vuoden 2022 aikana järjestetään Tradekan vaalit, Julkisten ja Hyvinvointialojen JHL:n edustajistovaalit ja seurakuntavaalit sekä Helsingin piirin jäsenäänestys vuoden 2023 eduskuntavaaliehdokkaista.

Tuleva vuosi on tärkeä oman toiminnan tehostamisen vuosi kaikissa Stadinkoillisten osastoissa. Tavoitteenamme on näkyä ja kuulua aiempaa enemmän Koillisen Helsingin eri kaupunginosissa.

Toiminnastamme ja tilaisuuksistamme voit lukea kotisivuiltamme https://stadinkoilliset.sdp.fi/ Sinne päivitämme kevään ohjelman ja sieltä löytyy myös muuta ajankohtaista. Voit myös lähettää viestejä ja ottaa yhteyttä kotisivujemme kautta kohdassa Yhteystiedot olevan lomakkeen avulla https://stadinkoilliset.sdp.fi/yhteystiedot/

Tervetuloa mukaan toimimaan ja vaikuttamaan! Tehdään yhdessä koillisesta entistä parempi paikka asua ja elää! Onnea vuodelle 2022!

Yhteistyöterveisin Stadinkoillisten osastojen puolesta

Helena Ylisipola                          Arzu Caydam-Lehtonen                                      Seija Beurling