Stadinkoilliset yllättivät tasa-arvon päivänä

Minna Canthin ja tasa-arvon päivänä 19.3.2022 Stadinkoillisten kolme osastoa yllättivät lauantaina asioilleen meneviä Koillis-Helsingin asukkaita jakamalla tulppaaneja.

Malmin, Tapanilan ja Koillis-Helsingin demariosastot jakoivat yhteensä kymmenen henkilön voimin lähemmäs 400 tulppaania ja Stadinkoillisten esitettä Pukinmäen, Malmin, Tapanilan ja Puistolan asemien lähistöllä. Halusimme ilostuttaa tulppaanilla tasa-arvon päivänä ohikulkijoita.

Ihmiset olivatkin yllättyneitä tempauksestamme. Monet jäivät juttelemaan alueen asioista tai muuten vaan kauniin päivän ja yllätyksen kunniaksi. Monet miehet hämmästyivät saadessaan tulppaanin, jaoimme niitä kaikille tasa-arvoisesti.

Monet toivottivat kaikkea hyvää pääministerillemme näinä vaikeina aikoina. Kuulimme myös pari kommenttia siitä, että alueellamme on vähennetty maksuttomia liikuntapaikkoja ja -mahdollisuuksia. Myös osastojemme toiminnasta oltiin kiinnostuneita ja esitteemme tekivät kauppansa.

Suomi on valittu viidennen kerran maailman onnellisimmaksi maaksi 150 maan joukosta. Se on todella hieno asia erityisesti tänä päivänä, kun Euroopassa on sota. Suomen menestyksen ja hyvinvoivan yhteiskunnan yksi keskeinen voima on tasa-arvo. Tasa-arvo on myös sosialidemokratian keskeinen arvo. Tehdään kaikki työtä sen eteen, että myös muu maailma kulkisi entistä enemmän tasa-arvon tietä.

Minna Canth on sanonut ja kirjoittanut paljon oman aikansa suomalaisesta yhteiskunnasta. Hän on sanonut myös ”Kautta historian totuus ja rakkaus ovat aina voittaneet”. Toivottavasti näin käy nytkin ja Ukrainan sota saadaan pikaiseen päätökseen.

Stadinkoillisten puolesta

Helena Ylisipola, puheenjohtaja, Malmin Sosialidemokraatit ry

Tulppaanien ja esitteiden jakaminen aloitettiin Pukinmäen aseman lähistöllä. (Kuva: Heino Ylisipola)
Aurinkoa ja hymyö riitti Tapanilassa sekä jakajilla, että kukan saajilla. (Kuva: Juha Halmela)