Punaiset ilmapallot olivat päivän hitti

Kuva - SDP Puistolapäivillä 3.9.2022

Lauantaina 3.syyskuuta 2022 vietimme koronatauon jälkeen Puistolapäiviä toritapahtumana. Puistolalaiset olivat liikkeellä sankoin joukoin. Myös telttoja ja myyntikojuja oli paljon, makkaraa grillattiin kilokaupalla ja tunnelma oli iloinen.

Stadinkoilliset olivat SDP:n teltan kanssa torilla ja väkeä riitti teltalla jonoksi asti. Punaiset ilmapallot olivat päivän hitti.

Puistolan oma valtuutettu Sinikka Vepsä puhui kahteen otteeseen koko yleisölle.

Kuva - Timo, Arzu, Seppo, Sinikka
Yhteiskuvassa vierailijoita ja tapahtuman järjestäjiä.

Sinikka otti puheessaan esiin muun muassa Puistolan kulttuurihistoriallisesti arvokkaimman rakennuksen, kansakoulun säilyttämisen tärkeyden. Rakennus on yliarkkitehti Jalmari Peltosen suunnittelema Tenavatie 2:ssa sijaitseva, vuonna 1930 valmistunut arvorakennus, joka on nyt tyhjillään. Koulutoiminta päättyi vuonna 2015. Nyt on vaarana, että rakennus alkaa rämettyä, ellei sitä nopeasti oteta uudelleen käyttöön.

Jotta tämä arvorakennus saataisiin pelastetuksi, on valtuutettu Vepsä tehnyt elokuussa 2022 valtuustoaloitteen rakennuksen kunnostamisesta varhaiskasvatuksen, koulutuksen, kansalais- ja kulttuuritoimintojen käyttöön.

Kuva - Seppo ja Eve
Seppo ja Eveliina.

Stadinkoillisten teltalla vierailivat myös liikenne- ja viestintäministeri Timo Harakka ja kansanedustaja, kaupunginvaltuutettu Eveliina Heinäluoma.

Puolueiden välistä yhteistyötäkin tehtiin: Harakan kanssa tuli viereiseltä teltalta keskustelemaan kokoomuksen kansanedustaja Ben Zyskowicz.

Kuva - Taistelutoverit
Yhteiskuvassa yli puoluerajojen.

Eveliina Heinäluoma toi Puistolassa esiin muun muassa sitä, että on tärkeä säilyttää omaleimaisia kaupunginosia, joissa on monipuolinen asukasrakenne ja sekä pientaloja että kerrostaloja. Puistola on oiva esimerkki monipuolisesta kaupunkirakenteesta, missä luonto on lähellä ja lähimetsään on helppo päästä.